Με την αρωγή της Περιφέρειας Αττικής, η δράση «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω» σε σχολεία της Αττικής

Γ. Πατούλης: «Η επένδυση στην ενσυναίσθηση των παιδιών μας, εξασφαλίζει το μέλλον για μια κοινωνία ισότητας και δικαιοσύνης, χωρίς διαχωρισμούς και προκαταλήψεις»

Στην εξοικείωση των μαθητών με τις ειδικές δεξιότητες των παιδιών με αναπηρία και στόχο να εξαλειφθεί το φαινόμενο της ρατσιστικής αντιμετώπισης, προσβλέπει η δράση που υλοποιείται σε σχολεία της Αττικής με την αρωγή της Περιφέρειας Αττικής μέσα από το πρόγραμμα «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω», που λειτουργεί με την φροντίδα της ομάδας

τυφλών ξεναγών της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης Black Light.

Η συγκεκριμένη δράση, η οποία εφαρμόζονταν περιστασιακά, πλέον αποκτά σταθερή βάση καθώς με την στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, υλοποιείται καθημερινά και απευθύνεται σε σχολεία ολόκληρη της Αττικής.

Στο πρόγραμμα μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί 65 σχολεία, τα οποία βρίσκονται στους παρακάτω δήμους της Π.Ε Κεντρικού Τομέα Αθηνών: Βύρωνα, Καισαριανής, Ζωγράφου, Αθήνας, Δάφνης-Υμηττού.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, αναφερόμενος στην επαναφορά του προγράμματος σε σταθερή βάση υλοποίησης, συνεχάρη τον Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού Τομέα Γ. Βλάχο για τη μεγάλη συμμετοχή των σχολείων στο πρόγραμμα και επισήμανε την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει η Περιφέρεια Αττικής στον ευαίσθητο τομέα της στήριξης των ατόμων με αναπηρία, υπογραμμίζοντας τα σημαντικά έργα που υλοποιεί παράλληλα η Περιφέρεια για την διευκόλυνση της καθημερινότητά τους.

«Μέσα από τις δράσεις των πολυαισθητηριακών βιωματικών εργαστηρίων, εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας στην εξοικείωση με την οπτική αναπηρία. Σε μια κοινωνία, όπου τα φαινόμενα ρατσιτσικής συμπεριφοράς και bullying, απειλούν να γίνουν ένα καθημερινό φαινόμενο μεταξύ παιδιών σε ευαίσθητες ηλικίες, η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει και επενδύει σε μια κοινωνία που με ενσυναίσθηση και εμπεδωμένες τις αξίες της ισότητας και της δικαιοσύνης, αποδέχεται τις ιδιαίτερες αρετές και δεξιότητες των ατόμων με αναπηρία, ανακαλύπτοντας παράλληλα πτυχές της καθημερινότητας ενός τυφλού ανθρώπου», επισήμανε, μεταξύ άλλων ο κος Γ. Πατούλης.

Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου, ενώ στα τέλη Ιουνίου θα διεξαχθεί εκδήλωση βιωματικού χαρακτήρα διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος, κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα κληθούν να ζήσουν την βιωματική εμπειρία στην οποία συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες.

Τι είναι και ποιους αφορά η δράση «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω»

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελείται από πολυαισθητηριακά εργαστήρια και αφορά στην εξοικείωση των μαθητών με την οπτική αναπηρία/τυφλότητα. Πρόκειται για δράση που επιμελείται Η κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση ομάδας τυφλών ξεναγών Black Light.

Με επισκέψεις στον χώρο των σχολείων μέσα από βιωματικές και διδακτικές δράσεις, στόχος είναι η ενημέρωση των μαθητών για την αναπηρία της όρασης και τους τυφλούς ανθρώπους, ώστε να βελτιώσουν την ενσυναίσθησή τους και να καλλιεργήσουν την ενεργητικότητα και την δημιουργικότητά τους αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την έννοια της αλληλεγγύης και την κριτική τους σκέψη. Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα παιδιά θα μπορέσουν να κατανοήσουν απόλυτα ποιές είναι οι λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία, εφόδιο απαραίτητο για τους μελλοντικούς ενήλικες μιας κοινωνίας που πρέπει να αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες ισότιμα και συμπεριληπτικά.

Περιγραφή του προγράμματος:

Σε αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, (ή στην εκάστοτε τάξη) τα

παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να συμμετάσχουν

στα εξής:

● Παιχνίδι γνωριμίας από εμψυχωτές της Black Light

● Βασικές έννοιες. Πώς αναγνωρίζουμε ένα τυφλό άτομο

στο δρόμο, τί είναι και σε τί χρειάζεται ο σκύλος οδηγός

● Γνωριμία με τη γραφή Braille. Τα παιδιά μαθαίνουν την

σπουδαιότητα της για τα τυφλά παιδιά, έρχονται σε επαφή με

βιβλία που χρησιμοποιούν τυφλοί μαθητές και μαθαίνουν πώς να γράφουν τα

ίδια, μικρές – απλές λέξεις

● Παιχνίδι με τις τέσσερις αισθήσεις. Ανάλογα με την ηλικία τα παιδιά

ενθαρρύνονται να μιλήσουν για το ποιές είναι οι 5 αισθήσεις και ποιά θεωρούν

ως πιο σημαντική

● Συνοδεία ενός τυφλού ατόμου. Οι μαθητές μαθαίνουν με τη βοήθεια ενός

τυφλού ατόμου τί να κάνουν όταν συναντήσουν κάποιον/α που δεν βλέπει στο

δρόμο, πώς χρησιμοποιείται σωστά το λευκό μπαστούνι, πώς είναι η κίνηση

στους δρόμους για τα άτομα με αναπηρία όρασης και τί προκλήσεις

αντιμετωπίζουν

● Ελεύθερη συζήτηση/ερωτήσεις/ζωγραφική. Ανάλογα με την ηλικία τους τα

παιδιά καλούνται να απευθύνουν ερωτήσεις στους τυφλούς εισηγητές και αν

θέλουν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικά με την εμπειρία που βίωσαν.